Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Follower

Saturday, April 9, 2011

Insaf doe :'(


Black Metal adalah muzik yang muncul pada awal 1980-an, sama era muzik Heavy Metal . Ia berkembang daripada Thrash Metal sama seperti Death Metal . Pengasas muzik Black Metal ialah seperti kumpulan Venom , Mercyful Fate , Bathory , Hellhammer , Bulldozer , Celtic Frost dan Mayhem .

Nama Black Metal diilhamkan daripada tajuk album kumpulan Venom ‘Black Metal’ yang bermaksud logam hitam . Black Metal mengukuhkan kedudukannya pada masa kini dengan dipengaruhi kumpulan muzik dari Norway seperti Darkthrone , Enslaved , Burzum , Mayhem , Immortal , Ancient dan Emperor . Aliran muzik yang diasaskan di Barat jelas menjurus kepada pemujaan syaitan dan liriknya yang liar , ganas , mengagungkan syaitan serta perkara-perkara yang menyentuh tentang ketuhanan (anti agama) dan alam ghaib .

Di Malaysia , kumpulan ini dianggotai oleh 100% remaja dan belian Melayu Islam sahaja dengan takrifan Black Metal sebagai ideology yang cuba dikembangkan oleh golongan-golongan tertentu kepada masyarakat belia melalui alunan muzik yang berlirikkan pemujaan syaitan , anti-ketuhanan , kekejaman (pembunuhan) , seks bebas dan seumpamanya .


No comments:

Post a Comment